Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?

Tükettiğimiz meyve ve sebzeler bütün organlarımızda olduğu gibi göz sağlığımızda da büyük önem taşıyor. Peki, göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz sorusuna yıllardır uzmanlar tarafından yanıt aranıyor. Uzmanlarca yapılan birçok araştırmada, antioksidanların göz rahatsızlılarını engellediğini gözler önüne seriyor. A, C, E vitaminleri, lutein ve zeaksanthin, omega 3 ve omega 6, çinko, beta karoten gibi etkili antioksidanlar göz sağlığımız için büyük önem taşıyor.Bu maddeler aynı zmanda özellikle ileri yaş ile ortaya çıkan katarakt ve sarı nokta rahatsızlığı gibi göz hastalıklarının önlenmesine de yardımcı oluyor.

Göz doktoru Op. Dr. Sadi SIZMAZ, vücudumuz için gerekli antioksidanları ve ihtiyacımız olan vitaminleri doğal yollarla alabilmemiz için meyve ve sebze tüketimine düzenli olarak devam etmeliyiz diyor. Op. Dr. Sızmaz, erken yaşlarda dengeli ve düzenli beslenme alışkanlığı edinen, meyve ve sebzeyi yeteri kadar tüketen bireylerin, yaşlılık devrelerinde görme kayıplarına sebep olan rahatsızlıklara yakalanma riskini ortadan kaldırdığını vurguladı.

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?
Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?

Op. Dr. Sızmaz,  zeaksanthin ve lutein vitaminleri açısından zengin olan meyve ve sebzeleri bol bol tüketirseniz göz rahatsızlıklarına yakalanmazsınız, diyor.

Ispanak

Birçoğumuzun severek tükettiği ıspanak ve lahana, içerisinde bulunan beta-karoten, karotenoidler ve zeaksanthin olarak adlandırılan doğal antibiyotikler ile büyük miktarda besin hücresi barındırıyor ki bu da yaygın göz hastalığı olan katarakt riskini azaltması anlamına geliyor. Ispanak, ilerleyen yaş ile ortaya çıkan göz rahatsızlıklarına karşı gözlerimizi korurken aynı zamanda doğal güneş gözlüğü görevi görerek güneşten gelen zararlı ultraviyole ışınları engeller.

Yeşil Çay

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz sorusuna en iyi verilecek cevaplardan birisi yeşil çay’dır. Yapılan bilimsel araştırmalar ile birçok faydası tespit edilen yeşil çay, gözlerimiz için de antioksidan özelliği ile güçlü bir koruma yeteneğine sahiptir. Yeşil çay, hastalıklara karşı gözün bağışıklık sistemini güçlendirerek güneşten gelen ultraviyole ışınlarının vereceği zarardan retinayı koruyor. Glokom (göz tansiyonu) hastalığı riskini ve uzun süreli çalışma sebebi ile gözlerde oluşan gerginliği azaltıyor.

Ceviz

Günlük hayatımızın vazgeçilmezlerinden olan ceviz, içerdiği omega 3 yağ asiti ile beyin ve göz sinirlerinin gelişimine yardımcı oluyor, göz kuruluğunu azaltıyor. İçerisinde bolca bulunan E vitami sayesinde de retina yıpranmasını önlüyor.

Kabak

Mükemmel bir A vitamini kaynağı olan kabak, yeterli miktarda tüketilmesi halinde başta gece körlüğü olmak üzere katarakt ve sarı nokta rahatsızlığı oluşumunu geciktiriyor.

Somon Balığı

Somon  omega 3 yağ asitlerinin en önemli kaynaklarındandır. Bu balıkta bulunan omega 3 yetişkinlerde sıkça görülen makula dejenerasyonu (sarı nokta rahatsızlığı) riskini düşürüyor. Somon aynı zamanda gözleri glokoma (göz tansiyonu) ve göz kuruluğuna karşı da koruyor.

Havuç Göz Kalkanı olarak Adlandırılıyor

Havuç

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz sorusuna verilebilecek en iyi yanıtlardan diğeri ise havuç’dur. Göz kalkanı olarak da adlandırılan havuç, içerisinde bulunan A ,C, E vitaminleri ve beta-karoten ile gözleri hastalıklara karşı koruyor ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor.

Üzüm

Üzümün sağlığımız için sayısız faydası bulunuyor. Üzüm çekirdeğinin içerisinde çok kuvvetli bir antioksidan bulunuyor. Üzüm, makula dejenerasyonunda (sarı nokta rahatsızlığı) ve diyabet (şeker) hastalığında gözlerde oluşan damar ve sinir hasarından koruyor.

Mısır
Günlük yaşantımızda herkesin severek tükettiği mısır, içerisinde bulunan zeaksanthin adlı bir bitkisel bileşim ile ilerleyen yaşa bağlı gelişen görme bozukluklarını ortadan kaldırıyor.

Kivi

Egzotik tadının yanı sıra sağlık açısından da birçok faydası bulunan kivinin içerisinde bol miktarda bulunan E vitamini, retina dejenerasyonunu önlemeyi kolaylaştırıyor. Gözkerdeki kan damarlarını besleyerek gözlerin daha canlı ve parlak olmalarına yol açıyor.

Göz sağlığı için hangi besinleri tüketmeliyiz?
Yorum Yapın