Mutlu Kadınların Haber Merkezi

Diyet nedir? Diyet yaparken nelere dikkat edilmelidir?

Diyet çoğu zaman kilo vermek için yapılan yiyecek kısıtlaması olarak algılanır. Oysa ki diyet, bir kişinin ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri destekleyip dengeli kilo alıp vermesini sağlayan bir beslenme programıdır.

Diyete başlamadan önce, diyet yaparken nelere dikkat edilmelidir, sorusu ilk akla gelen sorulardan birisidir. Bu yazımızda diyet nedir, diyet çeşitleri nelerdir, diyet yaparken nelere dikkat edilmelidir sorularının yanıtlarını bulacaksınız.

Diyet Nedir?

Diyet, yiyecek alımını düzenleyerek kişinin fiziksel durumunu iyileştirmek, özellikle de şişmanlığı azaltmak veya aşırı yağlanmayı önlemek amacıyla yapılan beslenme planlamasıdır.

Diyet planları, bir kişinin yediği (su dışındaki) önemli besin kısımlarını oluşturan makro besinlerin (yağlar, karbonhidratlar ve proteinler) herhangi birinin azaltılmasını temel alır . Günde 500-1000 kalorilik enerji açıkları, özellikle karbonhidratlar kısıtlıysa, erken vücut su kaybı nedeniyle hızlı ​​kilo kaybına neden olur. Ancak, dehidrasyonun başlangıçtaki etkilerinden sonra, tüm diyet planları sadece kalori açığına orantılı olabilen bir yağ kaybı oranı üretir.

Diyet Çeşitleri Nelerdir?

Günümüzde daha çok kilo alıp verme konusunda diyete başvurulduğu için kilo verdiren bir beslenme programı olarak algılanan diyetler 3 çeşide ayrılır.

  • Birinci tür diyet, kilolarından şikayetçi olan bayanların uyguladıkları, dengeli kilo vermeyi sağlayan diyet türüdür. Bu diyet türünde kilo verilirken vücudun ihtiyacı olan vitamin ve minerallerin takviyesi yapılıp vücut ve kişinin direncinin düşmemesi sağlanır.
  • İkici tür diyet, kilo almak isteyenlerin uyguladığı diyet türüdür. Bu diyet türünde kişilerin gün içinde alması gereken vitamin, mineral, karbonhidrat ve protein miktarının belirlenmesi ve bu miktarların alınan besinler ile tamamlanması sağlanır. Kilo almak için yapılan diyette kişilerin çok yemesi değil, ihtiyaçları olan bileşenleri sağlayan besinleri yemesi planlanır.
  • Üçüncü tür diyet ise daha çok hastalık durumunda yapılan zorunlu diyetlerdir. Bu diyetler şeker hastalarının şekerden uzak durması ya da kalp-damar tıkanıklığı olanların tuzdan uzak durmasına yönelik şekillendirilmiş diyetlerdir. Diğer iki tür diyet vücutta istenilen sonuç elde edildikten sonra sonlandırılabildiği halde hastalık diyetlerinde bu mümkün olmamaktadır. Bu tür diyetler uyulması zorunlu olan ve kişilerin hayatlarının sonuna kadar yapması gereken diyetlerdir.
Diyet Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Diyet Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Diyet Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tüm diyet türlerinde uyulması gereken kurallar hemen hemen aynıdır. Yasak olan yiyecek ya da içeceklerin tüketilmemesi, yemek saatlerinin atlanmaması ve yemek saatleri dışında beslenilmemesi tüm diyetlerde temel kurallardır. Bu kurallar çoğu zaman diyet yapan kişilerin üzerlerinde baskıya neden olur. Bunun için ilk yapılması gereken, diyet yapacakların kendilerine katı kurallar koymamalarıdır. Ara sıra fazla olmamak koşulu ile yasak olan besinlerden de alınması, hiç değilse tadına bakılması, diyetin bozulmasına neden olmaz, aksine diyetin seyrini daha da olumlu yöne çevirir.

Diyet Programları Kişiye Özeldir!

Diyet uygulamalarında dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de, diyet programlarının kişilere özel olmasıdır. Arkadaşında güzel sonuç veren bir diyet programının kişilerin kendilerinde de aynı etkiyi göstermesi beklenmemelidir. Vücut genişliği ve vücut yapısı kişiden kişiye değişiklik gösterdiği için ihtiyaçları olan mineral, protein, karbonhidrat ve vitamin oranı da değişiklik gösterir. Bu nedenle diyet yapacak kişilerin mutlaka bir uzmana danışıp uzmanın görüşleri ve kendi isteklerine göre bir program oluşturmaları gerekir. Bu program oluşturulurken kişilerin asla vazgeçemeyecekleri yiyecek ya da içeceklere dikkat edilmeli, hiç alınmaması gerekiyorsa bile diyete teşvik için az miktar alınmasına müsaade edilmelidir.

Diyet nedir? Diyet yaparken nelere dikkat edilmelidir?